Gotický fanzin z Bratislavy, zameraný predovšetkým na hudbu, fungoval v rokoch 1994 – 1998. Tento xeroxovaný čierno-biely časopis bol vydávaný vo formáte A4, väčšinou zopnutý zošívačkou. Počet výtlačkov bol limitovaný možnosťami kopírovania, podľa hlavného redaktora Mária, aktívneho aj v kapele The Last Days of Jesus, išlo cca o 100 – 300 kusov. Zaujímavosťou je, že zin bol od vzniku robený na počítači a redakcia si dala záležať okrem gotického vizuálu aj na jazykové korektúry. Nebol teda robený klasickým spôsobom vystrihni a nalep, skôr reflektoval dobové žurnalistické postupy a bol premyslene štruktúrovaný. Obsahoval predovšetkým informácie o zahraničných kapelách a interpretoch, rozhovory, recenzie na hudbu. Pravidelne ale informoval aj o dianí na domácej scéne, napr. o plánovaných akciách. Vyšlo jedenásť čísiel zinu – od nultého po desiate. Od 6. čísla začali vydávať aj informačný list formátu A5, ktorý obsahoval hlavne informácie o lokálnych koncertoch a parties.
Po čase sa vydavatelia rozhodli vydať profesionálny časopis na kriedovom papieri s rovnakým menom. Ten však po dvoch pokusoch zanikol. Na krytie finančných nákladov vydania napomohol aj sponzoring významných slovenských firiem. Napriek obsahovej aj grafickej kvalite, keď časopis takpovediac predbehol dobu. Vlna masového záujmu o temné riffy, ktorú prebudil komerčný úspech Marilyna Mansona vo svetových hitparádach, prišla až o dva roky po jeho zániku.
Stigma mala vplyv na rozvoj gotickej subkultúry najmä v Bratislave a okolí, pričom vydavateľský kolektív v tom čase organizoval aj pravidelné Batcave parties, koncerty, resp. hodinový program na lokálnom rádiu Ragtime (ak si dobre pamätám tak 1993 – 1996). Redakcia dlhodobejšie spolupracovala s bratislavským fanzinom Alien, zameraným na elektronickú hudbu.
MM 04/2020
Název | Rok vydání | Číslo | Počet stran | Titulní stránka | Dostupné online |