Nebulah Frost

V druhé polovině devadesátých lete se – stejně jako ve všech post-komunistických zemích – i v Čechách protnuly cesty dvou do té doby spolu jen opatrně koketujících subkultur: národního socialismu a black metalu. Ve světě se začali objevovat „povolžští Germáni“ a „čistí Árijci“ prakticky odkudkoli a tiskoviny této nové sub-subkultury, vešlé ve známost pod zkratkou NSBM, se nesly ve znamení dvojí čistoty: žánrové (hypertrofovaná podoba tradičního boje proti zaprodání v žánru) a přízemního rasismu, v české kotlině často ve znamení anticiganismu. „Ostatní temné plátky jako jičínské Thorshammer a Černý kov, komárovský Nebulah Frost, šternberský Slunovrat či ziny Hassgezang a Heathen Wrath byly mnohdy jen extrémistické bláboly, které nestojí za řeč,“ dodává k tématu Radek Diestler z Pop Muzea.

S ohledem na zákon §260 více informací, ani titulní stránky nezveřejňujeme.

 

PF 12/2019